Menedžmenta principi

2015-03-02

Menedžments ir saistīts ar vadības jēdzienu. Vadība ir cilvēka dabiskais stāvoklis. Līderi vienmēr ir starp mums. Bet viņi var kļūt par līderi tikai tad, kad ir sekotāji. Ikdienas vadošo un vadīto attieksmju regulēšana, tas arī ir vadības process jeb menedžments.

Gadsimtu gaitā par vadību  ir  daudz  uzrakstīts  :  no Bībeles līdz Šekspīra utt. Te ir daži citāti. Dažu avots nav zināms, daži ir  vienkārši  izdomāti,  bet  es  domāju, ka Jums patiks  visi šie izteicieni!

  • Cilvēki nerīkojas nepareizi, viņi parasti nekā nerīkojas; un tas ir nepareizi.
  • Vadītājam jāveido sev palīgu vide, kuriem var deleģēt savas pilnvaras; citādi viņam būs jārīkojas patstāvīgi.
  • Vadītājs nekad nedrīkst sodīt padoto, kurš, ciešot neveiksmi, ir izdarījis visu, ko ir varējis.
  • Deleģējot pienākumus, vadītājs nedrīkst iejaukties procesā, citādi izpildītājs neuzskatīs uzdevumu par savējo.
  • Ja ideju nevar izklāstīt vienā papīra lappusē, tad tā ir slikta ideja.
  • Padotie nekad neko neiemācies, ja vadītājs uzņemas pārāk daudz.
  • Rakstiskas atskaites ir labas tikai tad, kad vadītājs tās lasa.
  • Gudrs līderis nekad neuzdos jautājumu, ja negrib dzirdēt atbildi.
  • Valdība padarījusi izglītību par obligātu, vairums skolu par neiespējamu.     
  • Diženie līderi nekad neuztver sevi pārāk nopietni.
  • Diženie līderi nekad nav sajūsmā par sevi.
  • Nedrīkst samierināties ar padotajiem, kas publiski uzslavē, bet aiz muguras kritizē.
  • Ciena to, kas izskatās stiprs.
  • Divas vislielākās līdera priekšrocības : laba oratora māksla un entuziasms pasākumu rīkošanā.
  • Pret līderiem, kas pastāvīgi joko, attiecas kā pret komediantiem.
  • Padotie mācās ātrāk, kad sastopas ar problēmām.
  • Sekotāji var kļūt par līderiem, ja saņems pilnvaras.
  • Katrs būtu līderis, ja tas būtu tik viegli.
  • Kad jūs tiksiet līdz virsotnei, jūs ieraudzīsiet cik tur ir daudz brīvas vietas.
  • Padotie efektīvāk mācās uz kļūdām, nevis uz veiksmēm.
  • Visbiežāk līderus nodod tie, kuriem viņi uzticas.
  • Nauda nedos veselību: bet jūs varēsiet slimot komfortā.
  • Līderi zina : laipnība uzveiks naidīgumu.
  • Dievs devis jums divas ausis un vienu muti – lietojiet tos tajās pašās proporcijās.
  • Līderis nekad nekritizē savu priekšteci: tas nemainīs pagātni, bet kaitēs tagadnei.
  • Stiprs līderis atļauj padotajiem pieņemt lēmumus. Tikai vāji līderi baidās zaudēt kontroli.
  • Patīkamākais cilvēka dzirdei ir viņa paša vārds citu mutē.
  • Lai kritizētu citu lēmumus, tas prasa mazāk drosmes, nekā patstāvīgi pieņemt savus lēmumus.
  • Ir svarīgi zināt, kad nepieņemt lēmumus.
  • Gudri līderi mācas arī uz savām paša kļūdām.
  • Līderi tiek apbalvoti par lēmumiem, padotie – par to izpildi.
  • Cieņa pret vadītāju galvenokārt ir tradīcija. Jūsu amats maksā nedaudz citās aprindās. Atcerieties, kur jūs atrodaties un ar ko, kad izpaužat savas līdera spējas.
  • Līderus vērtē ne pēc tā, ko viņi izdarījusi, bet pēc tā, kā cilvēki ir novērtējuši viņu darbus.
  • Vēsturi raksta uzvarētāji.
  • Labāk būt par labu izpildītāju, nevis par sliktu vadītāju.
  • Aklo karalistē cilvēks ar vienu aci arī ir karalis.
  • Turiet ļoti vērtīgo informāciju pie sevis. Dalīties ar to pienākas tikai tad, ja tam ir nopietni iemesli.
  • Ir arī tādas problēmas, kuras nav jūsu spēkos atrisināt.
  • Konkurenti vienmēr var iekarot jūsu padoto labvēlību, ja jūs nespējat padotos apbalvot.
  • Dāsni atlīdzināt nozīmē iekarot uzticību.
  • Apbalvojiet padotos vairāk nekā sevi, un jūsu paša veiksme pārsniegs visas cerības.
  • Līderi zina : likuma gars nozīmē vairāk nekā burts.
  • Vissliktākais padotais ir vērtība, pat ja tas kalpo vienīgi kā sliktais piemērs.
  • Nepareizas apmācības sekas Jūsu padotajiem ir viņu nespēja izpildīt to, ko jūs no viņiem gaidījāt.
  • Vislabākais stimuls pasaulē – labs viedoklis no citu puses.

Armands Ābelītis
„Perfect Sales Academy” Direktors
Pārdošanas, klientu apkalpošanas un menedžmenta apmācību programmu autors un pasniedzējs.

EFEKTĪVA PĀRDOŠANA  (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un  kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)MENEDŽMENTA ABC  (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Iebildumi - pārdevēja labākie draugi)
EFEKTĪVA KLIENTU APKALPOŠANA (Likums Nr. 1 - Ja mēs nerūpējamies par klientu... to izdarīs kāds cits!)
PĀRRUNU VEŠANAS PRASMES / MENEDŽMENTA ABC 2 (Darbinieku darba efektivitātes izvērtēšana un kā veikt produktīvas pārrunas ar darbiniekiem)
MENEDŽMENTA ABC (Ko darbinieki sagaida no vadītāja)
EFEKTĪVA PĀRDOŠANA (Kā pārdot vērtību, nevis cenu) NENOKAVĒ!